Goed om te weten
Wij helpen u
graag verder
 
 
 

Vermelde prijzen in de brochure en website
Bij iedere cruise vermelden wij de prijzen inclusief het vervoer van Brussel luchthaven Zaventem naar de haven van inscheping en van de haven van ontscheping naar Brussel luchthaven Zaventem. Wanneer de heen- en terugreis naar de haven van in- en ontscheping per trein wordt uitgevoerd, dan geldt de reis vanuit het station BRUSSEL NOORD/ ZUID naar bestemming. Bij de gepubliceerde cruises Uit en Thuis met Cruise Selection worden de heen- en terugreis uitgevoerd met autocars en geldt een opstapschema dat bij boeking wordt aangegeven, of wordt een gezamenlijke vliegreis aangeboden. Alleen de Fiets-Cruise reizen worden zonder de heen- en terugreis gepubliceerd.

Prijzen per persoon
De prijzen zijn vermeld op basis van de gegevens ten tijde van publicatie van deze brochure, augustus 2017. Voor de vliegreizen geldt dat de prijzen zijn gebaseerd op de voordeligste boekingsklasse. Indien deze klasse ten tijde van boeking niet beschikbaar is dan hanteren wij het voordeligste tarief dat wel beschikbaar is en brengen wij het verschil in rekening.

Ondanks al onze inspanningen om de juiste prijzen te vermelden kan het voorkomen dat er prijzen tussentijds gewijzigd worden door bijvoorbeeld verhoging van nationale en/of lokale belastingen, brandstoftoeslagen of andere maatregelen. Dergelijke tussentijdse prijsverhogingen zullen door ons tijdig worden doorgegeven en kunnen na boeking worden doorberekend. Overigens komt het ook voor dat rederijen hun tarieven tussentijds verlagen en worden de prijzen bij nieuwe boekingen door ons aangepast.

In de vaarschemas worden alle aankomst- en vertrektijden gemeld. Soms blijkt een stop maar voor een half uur of uur. Dat heeft dan te maken met de aangeboden excursies en stappen passagiers alleen in of uit. Ook kan een korte stop te maken hebben met douane- en immigratieformaliteiten. Bij een aantal cruises wordt het programma kort beschreven en worden geen aankomst- en vertrektijden vermeld. Dit heeft specifiek met het vaargebied te maken.
Het beschreven programma wordt uitgevoerd.

Bij alle beschrijvingen van de cruises staat in een vaste rubriek wat specifiek bij de cruise inclusief is en wat exclusief is. Indien hierin onverhoeds wijzigingen worden aangebracht dan verneemt u dat bij boeking. Bij verschillende schepen en op verschillende vaarroutes hebben wij iets speciaals te melden, bijvoorbeeld dat er vroegboekkorting van toepassing is. Bijgaande symbolen en hun betekenis worden hiervoor gebruikt.

Volpension aan boord betekent in de regel dat alle maaltijden zijn inbegrepen vanaf het diner op de eerste dag tot en met het ontbijt op de laatste dag. Bij enkele schepen zijn de wijnen bij de lunch en het diner inbegrepen en bij enkele schepen zijn alle drankjes aan boord inbegrepen. In het laatste geval noemen wij dat ´all inclusive´, maar hierbij zijn andere kosten van persoonlijk aard, zoals Spa-behandelingen, kapper of excursies niet inbegrepen.

Aan boord van schepen is het gebruikelijk dat de fooien voor de voltallige bemanning per dag bij uw boordrekening worden bijgeschreven. Deze fooien gelden niet alleen voor het bedienend personeel, maar ook voor de toegewijde medewerkers ´achter de schermen´, zoals de mecaniciën in de machinekamer, de bootsman of de kok in het kombuis. De fooien variëren van € 5,- tot € 10,- per persoon per dag. Bij enkele schepen zijn deze fooien bij de reissom inbegrepen of ter discretie van de cliënt en dan geven wij dat aan.

Alle cruises worden uitgevoerd volgens het gepubliceerde schema, tenzij zwaarwegende omstandigheden de goede uitvoering van de cruise verhinderen. Het is aan de kapitein van het schip hierin een keuze te maken in het belang van de veiligheid van de passagiers, bemanningsleden en schip.

De reiziger is in alle gevallen onder alle omstandigheden zelf verantwoordelijk voor de juiste reispapieren (ID, paspoort, visa, inentingen, medische voorschriften etc.) die noodzakelijk zijn voor de juiste uitvoering van het reisarrangement.

Alle voorkomende kosten verbonden aan het verkrijgen van documenten of de kosten tengevolge van het niet hebben van de juiste documenten zijn voor rekening van de reiziger.

Als u kiest voor een vakantie in het buitenland, dan kiest u tegelijkertijd voor een kennismaking met andere culturen en gewoonten dan u thuis gewend bent. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van uw vakantie, maar het is goed er met uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden, bijvoorbeeld met reizen buiten Europa. U kunt dan meer genieten van uw vakantie en het voorkomt onnodige teleurstelling.

Als u medicijnen gebruikt, neem dan voldoende voorraad mee. Voor alle zekerheid is het verstandig een recept in het Latijn en/of Engels bij u te hebben. Het kan gebeuren dat u tijdens uw reis reden ziet voor een klacht. Dit dient u terstond aan boord te melden. Wordt de klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan dient u direct contact met ons op te nemen. Geef ons de kans tijdens de reis het probleem te verhelpen. Wacht niet tot u terug bent, want dan hebben wij niet de gelegenheid gehad de klacht naar tevredenheid op te lossen. Indien u onverhoopt verzuimt een klacht meteen door te geven tijdens de reis, kan dit betekenen dat u het recht op eventuele vergoeding verliest. Na uw reis kunt u
eventuele klachten schriftelijk melden.

Overigens verwijzen wij naar het Algemeen Voorbehoud op pagina 98 van deze brochure en naar de Algemene Voorwaarden die u terugvindt op onze website of op verzoek krijgt toegezonden.

 
 
Cruise Consulting ctr BVBA - Lic A 6231 - Dijkstraat, 3 - 2960 Sint Lenaerts - info@rivercruises.be

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

END