Goed om te weten
Wij helpen u
graag verder
 
 

Inbegrepen in de prijs:
Bij iedere cruise vermelden wij de prijzen inclusief het vervoer van de luchthaven Zaventem/Brussel naar de haven van inscheping en van de haven van ontscheping naar de luchthaven van Zaventem/Brussel. Wanneer de heen- en terugreis per trein worden uitgevoerd, dan geldt de reis vanaf elk station in België en retour, het zogenaamde EBS.
Bij de Voorkeur Cruises worden de heen- en terugreis uitgevoerd per autocar en geldt een opstapschema dat bij boeking wordt aangegeven.
Bij alle beschrijvingen van de cruises staat in een vaste rubriek wat specifiek bij de cruise inclusief is en wat exclusief is. Indien hierin onverhoeds wijzigingen worden aangebracht dan verneemt u dat bij boeking.

Excursies:
In het vaarschema vermelden wij de excursies als optie. Deze opties zijn niet inbegrepen en kunnen door de rederij worden aangepast. Indien excursies wel zijn inbegrepen dan vermelden wij dat uitdrukkelijk.

Prijzen per persoon:
De prijzen zijn vermeld op basis van de gegevens ten tijde van de publicatie van deze brochure. Voor de vliegreizen geldt dat de prijzen gebaseerd zijn op de voordeligste boekingsklasse. Indien deze klasse ten tijde van boeking niet beschikbaar is dan hanteren wij het voordeligste tarief dat wel beschikbaar is en brengen wij het verschil in rekening.
Indien een rederij de prijzen steeds aanpast naar vraag en aanbod, dan kunnen wij in de brochure enkel een indicatieprijs vermelden. Vraag steeds een voorstel van de cruise in de periode dat u wilt reizen voor de actuele prijs- en reisgegevens.

Vaarschema:
In de vaarschema’s worden alle aankomst- en vertrektijden gemeld. Soms blijkt een stop maar voor een half uur of uur. Dat heeft dan te maken met de aangeboden excursies en stappen passagiers alleen in of uit. Ook kan een korte stop te maken hebben met douane- en immigratieformaliteiten. Bij een aantal cruises wordt het programma kort beschreven en worden geen aankomst- en vertrektijden vermeld. Dit heeft specifiek met het vaargebied te maken. Het beschreven programma wordt zo nauwgezet mogelijk uitgevoerd.

Voorbehoud op de prijzen:
Ondanks al onze inspanningen om de juiste prijzen te vermelden, kan het voorkomen dat er prijzen tussentijds gewijzigd worden door bijvoorbeeld verhoging van nationale en/of lokale belastingen, koersverschillen, brandstoftoeslagen of andere maatregelen. Dergelijke tussentijdse prijsverhogingen zullen door ons tijdig worden doorgegeven en kunnen na boeking worden doorberekend. Overigens komt het ook voor dat rederijen hun tarieven tussentijds verlagen en worden de prijzen bij nieuwe boekingen door ons aangepast.
Maaltijden aan boord (vol pension):
Volpension aan boord betekent in de regel dat alle maaltijden zijn inbegrepen vanaf het diner op de eerste dag tot en met het ontbijt op de laatste dag. Bij enkele schepen zijn een selectie van dranken bij de lunch en het diner inbegrepen en bij andere schepen zijn alle drankjes aan boord inbegrepen. In het laatste geval noemen wij dat ‘all inclusive’. Maar hierbij zijn andere kosten van persoonlijk aard, zoals Spa-behandelingen, kapper of excursies niet inbegrepen.

Fooien aan boord:
Aan boord van schepen is het gebruikelijk dat de fooien voor de voltallige bemanning per dag bij uw boordrekening worden bijgeschreven. Deze fooien gelden niet alleen voor het bedienend personeel, maar ook voor de toegewijde medewerkers ‘achter de schermen’ , zoals de mecanicien in de machinekamer, de bootsman of de kok in het kombuis. De fooien variëren van € 5,- tot plus € 10,- per persoon per dag. Bij enkele schepen zijn deze fooien bij de reissom inbegrepen of ter discretie van de passagier en dan geven wij dat aan.

De kapitein heeft het laatste woord:
Alle cruises worden uitgevoerd volgens het gepubliceerde schema, tenzij zwaarwegende omstandigheden de goede uitvoering van de cruise verhinderen. Het is aan de kapitein van het schip hierin een keuze te maken in het belang van de veiligheid van de passagiers, de bemanningsleden en het schip.

Reisformaliteiten:
De reiziger is in alle gevallen en onder alle omstandigheden zelf verantwoordelijk voor de juiste reisdocumenten (identiteitskaart, paspoort, visa, inentingen, medische voorschriften etc.) die noodzakelijk zijn voor de juiste uitvoering van het reisarrangement. Alle voorkomende kosten verbonden aan het verkrijgen van documenten of de kosten ten gevolge van het niet hebben van de juiste documenten zijn voor rekening van de reiziger.

Geniet van uw reis:
Als u kiest voor een vakantie in het buitenland, dan kiest u tegelijkertijd voor een kennismaking met andere culturen en gewoonten dan u thuis gewoon bent. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van uw vakantie. Maar het is goed er met uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. U kan dan meer genieten van uw vakantie en het voorkomt onnodige teleurstelling.

Persoonlijke medicatie:
Als u medicijnen gebruikt, neem dan voldoende voorraad mee. Voor alle zekerheid is het verstandig een recept in het Latijn en/of Engels bij u te hebben.

Klacht:
Het kan gebeuren dat u tijdens uw reis reden ziet voor een klacht. Dit dient u terstond aan boord te melden. Wordt de klacht niet naar tevredenheid opgelost, dan dient u direct contact met ons op te nemen. Geef ons de kans tijdens de reis het probleem te verhelpen. Wacht niet tot u terug bent, want dan hebben wij niet de gelegenheid gehad de klacht naar tevredenheid op te lossen. Indien u onverhoopt verzuimt een klacht meteen door te geven tijdens de reis, kan dit betekenen dat u het recht op eventuele vergoeding verliest. Na uw reis kan u eventuele klachten schriftelijk melden.
Overigens verwijzen wij naar het Algemeen Voorbehoud op pagina 98 en 99 van deze brochure en naar de Algemene & Bijzondere Voorwaarden van de huidige brochure.

 

 
 
Cruise Consulting ctr BVBA - Lic A 6231 - Rootenstraat 7 bus 18 - 3600 Genk - info@rivercruises.be

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

END